jueves, 1 de octubre de 2015

Quina classe de professor vols ser?

Actualment, com vaig dir en l'entrada anterior, l'educació és un dels pilars més fonamentals/essencials de la nostra societat. Per això, no és d'estranyar que en voler ser professors, ens envaeixin els pensaments i les idees de com volem ser en un futur, i sobretot, més d'una vegada segurament, ens ha vingut al cap la idea de com ens agradaria ensenyar als nostres alumnes, com serà el nostre futur amb ells, com serà l'educació, etc. Per això, em sembla que la pregunta que se'ns ha plantejat en Bases Didàctiques i Disseny Curricular: Quina classe de professor vols ser?, és una bona qüestió per reflexionar.

El primer amb el que m'agradaria començar, i vull deixar clar, és que l'últim que m'agradaria per les meves classes és que fossin totalment "dictades" M'explico, no vull que sigui una classe només de copiar i copiar, ja que el únic que aconseguiria és que els alumnes s'avorresin, amb la conseqüència del rebuig per part dels alumnes cap a la meva assignatura. Crec que és essencial que es connecti amb l'alumne des del primer moment, sobretot, que se li presti l'atenció necessària, i que el vegi que pugui comptar amb mi per a qualsevol cosa que li resulti d'una dificultat, o li suposi un obstacle. 
Cal destacar es que no m'agradaria dividir als meus alumnes per "més llestos" o "menys llestos". Crec que unes de les eines més essencials avui dia és tractar a tots per igual, sense seleccionar. Òbviament, tenint en compte els casos més particulars, com per exemple, una persona amb dificultats de compressió. M'agradaria ser un guia, i portar pel millor camí cap el seu futur, i treure'ls tot el potencial i partit que tenen dins, tot això amb esforç i dedicació. Crec que els mestres juguent un gran paper, que és el d'educar i formar persones, i és una de les majors responsabilitats amb la qual hem de comptar. Hem d'aconseguir aquest respecte i confiança, sense oblidar-nos que dins de l'aula cada un té una funció.
Una de les coses més importants que vull per les meves classes és aconseguir l'atenció per part dels meus alumnes, vull que tinguin la il·lusió des del primer moment fins al final, que valorin el interessant i útil que és l'assignatura, i tot això aconseguir-ho a través de projectes, de l'ús de la tecnologia, i sobretot ajudar-los a buscar respostes a les seves pròpies preguntes, ja que crec que és les millor forma perquè s'interessin per l'assignatura, i per assimilar els conceptes.

A tall de croenda dir que, el que més m'agradaria i voldria seria fer bé la meva feina i ser una bona professora. Vull aconseguir que els alumnes aprenguin, i que gaudeixin tant amb el meu treball com amb l'assignatura, i sobretot, aprendre jo d'ells.




No hay comentarios:

Publicar un comentario